Čáry máry tam a zpátky, poběžíme do pohádky....

08.09.2020

Na dramaťáku se nás v září sešlo v přípravném ročníku celkem osm, šest holek a dva kluci. Během prvních týdnů jsme zjišťovali, co máme společného, co nás baví a společně jsme si začali hrát, objevovat a rozkrývat všelijaké pohádky.

Každý dramaťák začínáme rituálním pozdravem:

Čáry máry tam a zpátky, poběžíme do pohádky. Vezmem s sebou všechny děti, poletíme na koštěti. Už to jede, už to jede stát, není kam se hnát. Čáry máry tam a zpět, v pohádce jsme spolu hned.

Dobrý den, dobrý den, dneska máme krásný den. Dobrý den, dobrý den, dneska si to užijem.

Již víme, že pohádky mohou být - veselé, smutné, dlouhé, krátké, ufňukané....A také známe mnoho pohádkových postav, které umíme zobrazit svým tělem a umíme říct, co si postava v dané situci myslí.

Povídám povídám pohádku, že pes přeskočil hromádku. / chodíme dokola                                  Povídám povídám druhou, že voda teče struhou. / nakláníme klubíčka - tečou jako voda           Povídám povídám třetí, že na peci spaly děti. /chodíme dokola a šeptáme                                               A když se vyspaly, po koláči dostaly! /na poslední slovo vyhodíme do vzduchu                                MŇAM!

A tak jsme se dostali k Budulínkovi :-)

  • Přečetli jsme si společně pohádku, převyprávěli a poskládali děj z obrázků
  • v roli babičky a dedečka domlouváme Budulínkovi, aby nikomu neotevíral
  • Každý z nás byl někdy doma sám - jaká jsou pravidla? Dodrželi jsme je?
  • Co mohl Budulínek doma sám dělat? Společně si na to zahrajeme...
  • Babička uvařila Budulínkovi hrášek - ochutnáme jej také i s mnoha dalšími pochutinami -smyslové vnímání
  • Setkání s liškou - Kolektivní role Budulínka, učitelka v roli Lišky - škemrá, přemlouvá - jak reagují děti?
  • Budulínek neposlechl babičku a dědečka, lišce otevřel..... - reflexe dětí, co se stalo, se může stát nám doma?
  • Rozehrané obrazy pohádky, fotografie, skryté myšlenky, zvukové plány....